Showing posts with label TQ Allah. Show all posts
Showing posts with label TQ Allah. Show all posts

Wednesday, 7 October 2015

0 I call this as barakah

Bulan nie rase macam banyak gune duit. Bile kira budget macam tak cukup je sampai akhir bulan. Tapi tak pela sebab da niat bulan ni nak buat ape. Jadi go on jela. Rezeki masing masing. Kalo cukup bertahan sampai akhir bulan alhamdulillah.

 Bile last day dapat msg from yes company kate bil untuk bulan ni da proceed. Kene bayar sblm next november. Pikir2 lam bank ade rm100. Memang de buat auto deduct. Jadi rase ok kot. Tp nak sedapkan hati check je akaun online. Tengok2 ade lagi rm181. Terkejut jap! Cmne leh ade lebih lak ni? Bukan bulan ni da byk gune duit ke?

The same thing happen last month. Time time xde duit tengok dalam dompet ade terselit rm50.

Rase insaf di dalam hati. Jika kita ikhlas insyaallah berkat. Dont worry about money. Bile memberi pastikan ikhlas. Bile kite xde duit insyaallah akan mencukupi. Sebelum ni mesti risau bile duit gaji makin kurang, tengok tengok da abis. Buat this few month keajaiban terjadi where i only buy thing that is relevant. And berbelanje ke arah kebaikan.. Bile terjadi baru percaye.


Kesimpulannya, dont worry about money. Worry how to be a good muslim. Cari keberkatan dan ketenangan hidup. Insyaallah all will be well..


Wednesday, 19 March 2014

0 ~Boring Dayy~




Hari ni rase boring je... maybe cause duk wat keje same je kot hari hari..came on nini!!! baru sebulan lebih kot sambung blaja..bosan da???????????

aktiviti wajib hari ni adalah bace facebook..tengok status org.. tgk page page best... tengok resepi menarik..nyum3.. walaupun bz sempat gak wat satu lagi latihan ansys ok!!! im not LAZY...

sambil berfacebook, tertarik nak tengok satu video menarik yang org sibuk duk post kat fb sekarang ni.. video ni mat luthfi yang wat.. agak femes gak die ni rupenye.. tp first time tgk video ni..macam best je...

macam macam spekulasi terjadi bile sesuatu isu hangat diperkatakan.. wahai manusia sekalian, jangan lupe bahawa manusia x de kuasa pun kat dunia ni, hanya ALLAH s.w.t. sahaje yang berkuase..

contoh situasi... mase nak smbg master ni ade je pihak yang x suke n halang wat master.. sibuk je wat isu ntah pape tah... manusia skrg lupe, itu semue kuase ALLAH.. kalo ade rezeki nak sambg master, dengan izin ALLAH insyaallah habis master ni.. kalo ALLAH x izinkan, x dpt la smbg master. tp zaman sekarang ni, manusia lak sibuk nak tentukan takdir org lain. ntah pape tah.. nak kate x educated, x pulak.. kate x de didikan agama, npk cam alim je.. berdosa dendam dendam ni.. sy yang x berape nak alim ni pun taw.. dosa menyusahkan org islam.. 

p/s : credit to my syg sbb hari hari duk bace kitab kat i from 1st day kahwin lagi.. lame lame paham jugak isi kandungan hadis hadis tu... nanti nak kene suh "papa" bace hadis jugak la cmni.. bia tenang sikit idup die..



Monday, 25 March 2013

0 Money $!!! Money$$!!! Money$$

MONEY!! MONEY!! MONEY!! MONEY!! MONEY!! MONEY!! who don't want money?? semue org nak duit.. DUIT!! DUIT!! DUIT!! people are dying cause of money.. MOney is not everything in life. ape yang penting adalah happiness.. if we are not happy what are money for. money can buy happiness.. 
Org banyak duit pun lum tentu gembira.. duit adalah satu keperluan untuk hidup but hidup bukan untuk duit only. ape yang penting kesederhanaan. kalo kaya sangat nanti kene rompak lak. kan susah?? agree with me??
p/s : Im heppy with my life :).. thanks to Allah..

Wednesday, 11 July 2012

0 -Im at home-

Officially finished studying and currently relaxing at home and prepaparing for wedding...
Nervous abit but im hepy..hope everythng goes as plan.. Doa n berserah pade takdir... Seminggu lagi nak puase da.. Kene concentrate!! Puase smbil beramal...

Tuesday, 29 May 2012

2 --My life before and now--

Dulu.......


Dulu saye gemuk...
Dulu gigi saye berterabur...
Dulu saye gelap...
Dulu saye memilih makanan...
Dulu saye pemalas...
Dulu saye SINGLE...

Kini.....
Kini saye agak slimm....lalalalala
Gigi da cantekk sebab pakai braces....
Kulit da cerah sikit sebab pakai secretleaf...
Semue food saye makan...
Kini saye 'agak' rajin...
Im not SINGLE anymore...

As time change.. our life changes too..sometimes life doesn't go as planned..but what ever it is, that is what Allah has decided for us..kadang-kadang kite marah+sedih bile hidup di timpa kesusahan..mase tu baru kite ingat nak berdoa and bertaubat.. bile hidup kembali normal and kebahagiaan menjelma, kite lupe segale-galenye..kite tak bersyukur dengan nikmat yang Allah beri..itulah manusia...selagi matahari terbit dari timur, selagi itu pintu taubat masih terbuka...